Rijn en IJssel Energiecoöperatie ontwikkelt verschillende projecten, die onder verschillende merknamen worden gepresenteerd. Denk bijvoorbeeld aan Windpark Koningspleij, Energieloket Midden Gelderland, Liemers Energieloket en Arnhem Aan. Maar ook nieuwe projecten zoals zon op het dak van Sportpark Schuytgraaf bij de Arnhemse Boys en op het dak van tennishal Molenbeke. Hiervoor hebben we een nieuwe drieluik doelstelling die we nu al in de praktijk aan het brengen zijn. Om dat te laten zien maakten we een sociaal jaarverslag samen met Mick Ontwerpt.

De afgelopen anderhalf jaar heeft de Energiecoöperatie zelf ook een ontwikkeling doorgemaakt. In 2018 hebben we besloten dat we als energiecoöperatie een drieluik aan functies willen vervullen:

• Kennisdelen met de energieloketten
  • Duurzame opwekprojecten realiseren
  • Wijk-, buurt- en dorpsinitiatieven gericht op energie en duurzaamheid ondersteunen

Met de groei van de Energieloketten, de bestuurlijke fusie met Coöperatieve Vereniging Buurtzon en met de zonprojecten op Sportpark Schuytgraaf en Tennishal Molenbeke die we dit jaar mogen realiseren, samen met buurtbewoners, brengen we onze nieuwe drieluikdoelstellingen anno mei 2019 al in de praktijk Teaser 2019: In 2019 zal het aantal participanten en opwekprojecten sterk stijgen, mede door de fusie met Buurtzon, en zullen we naar verwachting ca. 4000 zonnepanelen realiseren. Lees het sociaal jaarverslag hier.